بد خوابی در شب به چه عواملی بستگی دارد

بد خوابی در شب

بد خوابی در شب

یكی از بزرگترین آرزوهای انسان همواره تجربه یك خواب آرام است. بیش از نیمی از مردم این كره خاكی از خواب خود رضایت ندارند. بد خوابی در شب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. اگر شما هم به دنبال تجربه یك خواب آرام هستید بد نیست عوامل مضر را بدانید. در قدم بعدی با پرهیز كردن و دوری از این عوامل می توانید خواب آرام تری را تجربه كنید.

شب كاری

یكی از مهم ترین عوال بد خوابی در شب بدون شك شب كاری است. شب كاری به عنوان سم برای بدن شناخته می شود. تحقیقات نشان می دهد كه افراد شب كار معمولا ناراحتی های گوارشی بسیار بدی را تجربه می كنند. بدن انسان با روشنایی روز شروع به فعالیت می كند و در تاریكی فعالیت اعضا بدن به حداقل می رسد. در واقع اعضای مختلف بدن آماده استراحت می شوند.

اگر فرد شب كار در روز هم به اندازه كافی استراحت كند باز هم تعادل ساعت بدن خود را به هم زده است. نتیجه این عدم تعادل بد خوابی در شب هایی است كه فرد در منزل به سر می برد. هم چنین هر عامل دیگری كه باعث شود ساعت بدن انسان بهم بریزد دقیقا همین اثر را در طولانی مدت خواهد گذاشت.

بد خوابی در شب

قند خون

قند خون یا دیابت یكی دیگر از عوامل بد خوابی در شب است. مقاله های مختلفی در دانشگاه آریزونا وجود دارد. این مقالات نشان می دهد كسانی كه قند خون خود را در شرایط مناسبی نگه می دارند نه تنها خواب بهتری را تجربه خواهند كرد بلكه احتمال مبتلا شدن به دیابت را نیز بسیار كمتر خواهد كرد.

بی توجهی به اختلالات در خواب

هر كدام از ما ممكن است اختلالات مختلفی را تجربه كرده باشیم. كابوس،‌ بی خوابی دوره ای یا حتی پرخوابی. اگر هر كدام از این اختلالات زیاد باشند حتما نیاز به پیگری دارد. كسانی كه درگیر اختلال كابوس هستند، از ترس اینكه در خواب كابوس ببیند نمی خوابند. پس یكی دیگر از عوامل بد خوابی در شب عدم توجه به اختلالات مختلف است.

دنیای دیجیتال

دنیای ما با سرعت بسیار باور نكردنی به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود. این امر بسیار خوب و مفید است. اما ضرر هایی نیز با خود به همراه دارد. ثابت شده است كسانی كه در طول روز از وسایل دیجیتالی هم چون تلفن همراه بسیار استفاده می كنند در خواب مشكلات مختلفی دارند. هم چنین كسانی كه تا آخرین لحظات بیداری درگیر تلفن همراه هستند نیز بد خوابی و یا كابوس را تجربه خواهند كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code