رابطه کار کردن در شب با عملکرد مغز

کار کردن در شب

بررسی عوارض کار کردن در شب

با پیشرفت علم و تکنولوژی شرکت های مختلف ترجیح می دهند که برای خدمات شان پشیبانی 24 ساعته داشته باشند. این امر به شرطی اجرا می شود که افرادی وجود داشته باشند که کار کردن در شب را قبول کنند. اما کسانی که شیفت شب را انتخاب می کنند به علت آن که از خواب خود می زنند عملکرد مغز و بدن شان تحت تاثیر قرار می گیرد.

40 سالگی مرز مغز انسان است

در تحقیقات اخیر نشان داده شده است که کار کردن به خصوص از سن 40 سالگی به بالا بسیار با ملاحضه باید انجام شود. پس از 40 سالگی به طور میانگین 25 ساعت کار در هفته توصیه می شود. این میزان بسیار ایده آل است. در حالت عادی استفاده نکردن از مغز و استراحت زیاد باعث می شود که حرکت مغز مختل شود و قدرت تصمیم گیری و عملکرد آن کند شود.

این در حالی است که فعالیت زیاد از مغز باعث می شود که مغز ادمی بهتر و روان تر فعالیت روزمره ی خود را انجام دهد. اما نه هر فعالیتی و نه بسیار زیاد. در سن 40 سالگی به بعد هر چه فعالیت انسان بیش از 25 ساعت در هفته باشد به سیستم اعصاب مغز فشار می آورد. خب طبیعتا این موضوع هم آزار دهنده است.

کار کردن در شب

چرا 40 سالگی ؟

هوش انسان از 20 سالگی با سرعت بسیار كم رو به كاهش و زوال می رود. در تحقیقات بسیاری مشخص شده است كه افراد بالای چهل سال در آزمون های روان شناسی و حافظه سرعت عمل كمتری داشته اند. این در حالی است كه در اكثر كشور ها سن بازنشستگی بالا رفته است. كار كردن در سن 40 سال به بالا مانند راه رفتن روی لبه ی تیغ است. از هر طرف ممكن است بسیار خسته كننده باشد و می تواند آثار بسیار مخربی در عملكرد مغز انسان داشته باشد. كسانی كه در این سن هم درگیر كار زیاد و به خصوص كار زیاد در شب هستند، به شدت در معرض آسیب در این مورد می باشند. بسیاری از بیماری های استرسی و خود ایمنی ها، بسیاری از اضطراب ها و افسردگی ها می تواند ناشی از كار كردن بسیار و فشار زیاد به مغز انسان باشد.

هر چند این تحقیقات درست هستند اما این مسئله نیز مهم است كه همه ی ما برای زندگی و گذران عمر مجبور به كار كردن هستیم. درست است كه در هر سن اختلالاتی در بدن رخ می دهد. خب با وجود این اطلاعات باید چكار كنیم؟ در اوضاع اقتصاد فعلی همه ما باید تلاش كنیم و توان مقابله با آن را نداریم. تنها كاری كه می توانیم انجام دهیم آن است كه در مواقع استراحت سعی كنیم آرام باشیم. سعی كنیم استراحت و تفریح را در برنامه خود به صورت صحیح جایگذاری كنیم تا از این خطر كمتر آسیب ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code