معرفی چند ورزش قبل از خواب

ورزش قبل از خواب

قبلا بار ها و بار ها به اهمیت ورزش در ساعات مختلف روز اشاره كرده ایم. به طور كاملا حرفه ای نیز درباره  فواید ورزش در شب صحبت كرده ایم. ورزش قبل از خواب می تواند آرامش را برای ما به همراه داشته باشد. اما یكی از بزرگ ترین درگیری های انسان زمان است. افراد بسیار زیادی هستند كه از كمبود زمان شكایت می كنند. آن ها عنوان می كنند چون وقت كافی ندارم نمی توانم ورزش كنم. یا افراد بسیاری هستند كه شب ها تا دیر وقت مشغول به كار هستند. خب چاره چیست؟ آن ها نباید ورزش كنند؟ 

معرفی ورزش قبل از خواب 

با توجه به نكات گفته شده ما تصمیم گرفیتم برای این دسته از دوستان چند ورزش قبل از خواب را معرفی كنیم. این ورزش ها بسیار زمان كمی را نیاز دارند. نیازی نیست شما گرم كن بپوشید به پارك و یا باشگاه بروید. قبل از خواب می توانید چند حركت ساده را انجام دهید. جالب است بدانید كه ورزش كاملا مسری می باشد. اگر بدن شما به ورزش عادت كند همواره مقدار بیش تری از شما طلب می كنید. در نتیجه با انجام همین فعالیت های كوچك می توانید كم كم زمان بیش تری را برای ورزش در شب اختصاص دهید.

4 دست و پا

برای انجام این ورزش كافی است به پشت دراز بكشید. دست ها و پا های خود را از زمین فاصله بدهید.  توجه كنید كه بین 10 الی 15 سانتی متر باید با زمین فاصله داشته باشید.در این حالت بدن خود را 60 ثانیه نگه دارید.

  • اگر لرزش بدن شما را اذیت كرد می توانید 60 ثانیه را در 4 پارت انجام دهید.
  • این حركت بسیار عضله های شما را ریلكس می كند و خواب آرامی را به شما هدیه می دهد.

ورزش قبل از خواب

چرخش در حالت خوابیده

ورزش قبل از خواب می تواند بدن شما را برای خواب آرام آماده كند. یكی از بهترین ورزش ها بدون شك چرخش در حالت خوابیده است. كافی است به پشت دراز بكشید. پای راست خود را به قفسه سینه نزدیك كنید. و سپس به سمت چپ بچرخید. همین كار را با سمت دیگر بدن تان انجام دهید. توجه كنید كه ضربه نزنید و حدود 10 ثانیه بدن تان را در همان حالت نگه دارید.

جسد بی جان

یكی از ورزش های یوگا جسد بی جان است. این ورزش قبل از خواب بسیار مفید است. انجام آن نه نیاز به زمان و نه وقت زیاد دارد. به پشت دارز بكشید. پاهای تان را به عرض شانه باز كنید. دستان تان را نیز باز كنید و روی زمین بگذارید. بهتر است كف دست ها رو به سقف باشد. سعی كنید بدن خود را ول كنید و به خود استراحت دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code