علت تاثیر بیشتر ورزش در شب نسبت به ورزش در روز چیست؟

ورزش شبانه

شاید بسیار شنیده باشید که ورزش صبحگاهی تاثیر بسیار بالایی بر سلامت جسم و ذهن دارد. و حتی شاید شما هم به این جمله ها برخورده باشید که ورزش در شب تاثیر منفی و یا به عبارت بهتر تاثیری بر بدن ندارد و باید ورزش به صورت صبحگاهی باشد. ولی باید بگوییم که این جمله لزوما صحیح نیستند. ورزش کردن اگر به صورت مداوم باشد به یک عادت ذهنی تبدیل می‌شود و بدن همواره آن را طلب می‌کند. از این رو مهم نیست که ورزش در شب انجام شود و یا در طول روز به آن بپردازید.

ورزش در شب برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که نمی‌توانند صبح زود از خواب بیدار شوند و یا زمانی برای انجام فعالیت ورزشی ندارند و یا جز افرادی هستند که در شب انرژی بیشتری نسبت به روز دارند به راحتی می‌توانند به ورزش در شب بپردازند. (برای مثال شاید شما هم دیده باشید که باشگاه‌های بدنسازی آقایان معمولا از تایم عصر تا شب دایر می‌باشد.)

فواید ورزش در شب چیست؟

1- تجربه‌ی خواب بهتر:

خواب بهتر از فواید ورزش در شب

شاید فکر کنید که تمام انرژی شما در شب صرف ورزش شده است و صبح روز فردا بدون انرژی از خواب بیدار خواهید شد. در صورتیکه که کاملا برعکس است. شما از انرژی اضافی بدن استفاده می‌کنید ولی در عوض انرژی چند برابر تر را برای فردا ذخیره می‌کنید و قطعا انرژی بالایی در طول روز خواهید داشت و کارهای خود را با انرژی و انگیزه‌ی بیشتری انجام خواهید داد.

2- افزایش استقامت بدن:

افزایش استقامت بدن

برای برخی از افراد ورزش کردن در صبح کار سخت و طاقت فرسایی است از این رو  ورزش را کنار می‌گذارند. ولی این افراد معمولا در شب انرژی بیشتری دارند و به راحتی از پس آن برمی‌آیند، پس بهتر است در شب به ورزش و فعالیت بپردازند. تحقیقات نشان داده اند که ورزش شبانه استقامت بدن را افزایش می‌دهد و این به این دلیل است که عضلات در شب در بهترین وضعیت خود قرار می‌گیرند.

3- تجربه‌ی ورزش با آرامش بیشتر:

تجربه ورزش با آرامش بیشتر

معمولا افراد در شب با آرامش بیشتری به ورزش می‌پردازند زیرا پایان روز است و معمولا فکر و ذهن بیشتر به ورزش کردن متمرکز شده است. علاوه بر این بیشتر باشگاه‌ها در ساعات شب خلوت‌تر هستند و مربی زمان بیشتری برای شما دارد، دیگر احتیاجی نیست که شما نگران این باشید که چه زمانی نوبت شما می‌رسد تا بتوانید از تجهیزات ورزشی استفاده نمایید.

سخن پایانی:

برای ورزش کردن در شب نیازی نیست حتما در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. شما می‌توانید با دوستان یا خانواده و یا افراد مشابه به خودتان به پیاده روی بروید و یا بدوید و در صورتیکه مورد دلخواهتان بود به باشگاه ورزشی بروید و تجربه‌ی یک ورزش آرام و لذت بخش را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code