كابوس شبانه را شكست دهید

كابوس شبانه

چگونه كابوس یا خواب های آشفته را از خود دور كنیم

همان طور كه قبلا هم گفته ایم بدن انسان مجموعه ای از كنش ها و واكنش ها می باشد. در مقابل هر خوراك، نحوه خواب، زمان خواب و یا هر چیز دیگری بدن ما واكنش نشان می دهد. با كمك همین تعریف می توانیم به این نكته برسیم كه بدن ما نسبت به چیزی در ریتم زندگی مان واكنش نشان می دهد كه این واكنش در قالب كابوس شبانه خود را بروز می دهد.

همان طور كه می دانید همه افراد كابوس می بینند. اگر تعداد كابوس شبانه زیاد باشد و یا به نحوی باشد كه ریتم زندگی ما را مختل كند حتما باید كنترل شود. خوشبختانه تحقیقات نشان می دهد كه اكثر افرادی كه كابوس می بینند یك سری علائم مشخص جسمی، روحی و یا حتی غذایی دارند. با ما همراه باشید تا با چند مورد از این موارد آشنا شوید.

استراحت

در مطالب قبلی اشاره كردیم كه یكی از مهم ترین عوامل بروز كابوس شبانه وجود استرس در فرد می باشد. برای جلوگیری از این مورد در مراحل ابتدایی به شما پیشنهاد می كنیم كه به بدن و فكر خود استراحت بدهید. در واقع نیاز نیست به خواب بروید ولی در طول روز چندین بار چشمان تان را ببندید. به اتفاقات بد فكر نكنید. سعی كنید آرامش خود را بالا ببرید. این روش در درمان ابتدایی استرس بسیار موثر است. هم چنین می توانید به سفر های كوتاه بروید و یا هر فعالیت دیگری كه باعث می شود آرامش خود را بیش تر به دست بیاورید.

كابوس شبانه

یافتن فرد قابل اعتماد

یكی از موارد بسیار كارآمد گفت و گو درمانی می باشد. شما می توانید فرد قابل اعتمادی را در نظر بگیرید و با او درباره كابوس شبانه خود صحبت كنید. البته به شدت توصیه می كنیم كه به جای افراد مختلف با روان شناس صحبت كنید. روان شناس ها علاوه بر این كه بسیار خوب و دقیق به صحبت های شما گوش می دهند، قادر هستند راه كار های درمانی بسیار پیشرفته ای را نیز به شما ارائه كنند.

خودتان را باور كنید

كافی است خودتان را دوست داشته باشید. به خود اطمینان دهید كه این دوران نیز تمام خواهد شد. سعی كنید با درون خودتان ارتباط برقرار كنید و بفهمید كه چرا كابوس شبانه سراغ شما آمده است. این را بدانید شما قوی ترین، قابل اعتماد ترین و قهرمان ترین فرد زندگی خودتان هستید. به هیچ وجه خودتان را دست كم نگیرید. همچنین می توانید از ورزش هایی مانند یوگا نیز برای تجربه یك خواب آرام تر استفاده كنید.

مطلب پیشنهادی :

غلبه بر بی خوابی با كمك یوگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code